Αξιολόγηση, προαγωγή και απόλυση μαθητών

1. Η αξιολόγηση στα μαθήματα και των τριών τάξεων επικεντρώνεται στην ουσιώδη κατανόηση των κεντρικών θεμάτων και θεμελιωδών εννοιών, καθώς και στην κατάκτηση ανώτερων γνωστικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως η κριτική και συνθετική σκέψη, η αξιολόγηση, η επιχειρηματολογία, η επίλυση προβλημάτων και η πρωτοτυπία.

2. Η αξιολόγηση βασίζεται ιδίως:

α) στον προσδιορισ?ό της ανά?άθη?α εξεταστέας ύλης ?ε βάση τις θε?ατικές ενότητες,

β) στην ικανότητα διασύνδεσης ουσιωδών γνώσεων, που προέρχονται από ευρύτερα τ?ή?ατα της ύλης του ?αθή?ατος,

γ) στην κατανόηση των βασικών εννοιών ή, ανάλογα ?ε το γνωστικό αντικεί?ενο, γεγονότων, διαδικασιών ή διεργασιών του κάθε γνωστικού πεδίου και

δ) στη δυνατότητα κριτικής αξιολόγησης και ανάπτυξης λογικών επιχειρη?άτων και τεκ?ηρίωσης για θέ?ατα συναφή ?ε την ύλη.

3. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε όλες τις Τάξεις του ΕΠΑ.Λ. διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλα?βάνουν όλα τα διδασκό?ενα ?αθή?ατα, γενικής παιδείας και τα ?αθή?ατα των Ο?άδων Προσανατολισ?ού, εκτός των ?αθη?άτων της Ερευνητικής Εργασίας, της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Επαγγελ?ατικού Προσανατολισ?ού Περιβάλλον Εργασίας Ασφάλεια και Υγιεινή σε θέ?ατα που είναι κοινά για όλα τα τ?ή?ατα του ίδιου σχολείου.