Αξιολόγηση, προαγωγή και απόλυση μαθητών
1. Η αξιολόγηση στα μαθήματα και των τριών τάξεων επικεντρώνεται στην ουσιώδη κατανόηση των κεντρικών θεμάτων και θεμελιωδών εννοιών, καθώς και στην κατάκτηση ανώτερων γνωστικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως η κριτική και συνθετική σκέψη, η αξιολόγηση, η επιχειρηματολογία, η επίλυση προβλημάτων και η πρωτοτυπία.
2. Η αξιολόγηση βασίζεται ιδίως:
α) στον προσδιορισ?ό της ανά?άθη?α εξεταστέας ύλης ?ε βάση τις θε?ατικές ενότητες,
β) στην ικανότητα διασύνδεσης ουσιωδών γνώσεων, που προέρχονται από ευρύτερα τ?ή?ατα της ύλης του ?αθή?ατος,
γ) στην κατανόηση των βασικών εννοιών ή, ανάλογα ?ε το γνωστικό αντικεί?ενο, γεγονότων, διαδικασιών ή διεργασιών του κάθε γνωστικού πεδίου και
δ) στη δυνατότητα κριτικής αξιολόγησης και ανάπτυξης λογικών επιχειρη?άτων και τεκ?ηρίωσης για θέ?ατα συναφή ?ε την ύλη.
3. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε όλες τις Τάξεις του ΕΠΑ.Λ. διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλα?βάνουν όλα τα διδασκό?ενα ?αθή?ατα, γενικής παιδείας και τα ?αθή?ατα των Ο?άδων Προσανατολισ?ού, εκτός των ?αθη?άτων της Ερευνητικής Εργασίας, της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Επαγγελ?ατικού Προσανατολισ?ού Περιβάλλον Εργασίας Ασφάλεια και Υγιεινή σε θέ?ατα που είναι κοινά για όλα τα τ?ή?ατα του ίδιου σχολείου.
- Στα ?αθή?ατα Γενικής Παιδείας τα θέ?ατα τίθενται από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.
- Στα υπόλοιπα γραπτώς εξεταζό?ενα ?αθή?ατα τα θέ?ατα τίθενται από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Σε κάθε περίπτωση τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
-
Γενικό βαθ?ό προαγωγής σε όλες τις τάξεις του ΕΠΑ.Λ. αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκο?ένων ?αθη?άτων του αθροίσ?ατος του ?έσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του ?αθητή σε κάθε ?άθη?α.
-
Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθ?ολογίας των τετρα?ήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις.
-
Όταν ο ?αθητής δεν επιτυγχάνει το βασικό ?έσο όρο και έχει βαθ?ολογία ?έχρι και σε δύο ?αθή?ατα κάτω του δέκα παραπέ?πεται σε εξέταση το Σεπτέ?βριο οπότε και αναλόγως?ε τα αποτελέσ?ατα προάγεται ή απολύεται.
-
Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του ?αθητή αποτελεί η επίτευξη γενικού βαθ?ού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10).
-
Όταν ?αθητής δεν πληροί την προϋπόθεση του ανωτέρου εδαφίου επαναλα?βάνει τη φοίτηση.
-
Ο βαθ?ός του απολυτηρίου και πτυχίου Επαγγελ?ατικού Λυκείου προκύπτει από το ?έσο όρο της γενικής βαθ?ολογίας των γραπτώς εξεταζο?ένων ?αθη?άτων γενικής παιδείας και ειδικότητας, καθώς και της προφορικής βαθ?ολογίας της Φυσικής Αγωγής του ?αθητή.