Συνδεδεμένοι Χρήστες  

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 3 επισκέπτες και κανένα μέλος

   

Σχολικός κανονισμός

ΕΠΑΛ ΙΣΤΙΑΙΑΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2021-2022


ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Με τον όρο «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται αρμονικά, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της  σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του  σύγχρονου  σχολείου.

Θεωρούμε ότι η καλή συνεργασία των Κηδεμόνων των μαθητών/τριών με τους διδάσκοντες του σχολείου είναι βασικός παράγοντας του θετικού και υποστηρικτικού κλίματος που χρειάζονται οι μαθητές/τριες και επενδύουμε σ’ αυτό.

Για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου και την πληρέστερη ενημέρωση των μαθητών/τριών και των γονέων και κηδεμόνων τους, γίνονται γνωστά τα εξής:

  1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ


  • Η καθημερινή λειτουργία του σχολείου ξεκινά στις 8:25 π.μ. με την συγκέντρωση και την προσευχή στον προαύλιο χώρο. Η έγκαιρη προσέλευση όλων σηματοδοτεί την καλή οργάνωση και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και παρέχει την δυνατότητα καθημερινής ενημέρωσης των μαθητών/τριων από την Διεύθυνση του σχολείου σε θέματα που τους αφορούν.


  • Όλοι οι μαθητές/τριες πρέπει να  παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Μαθητές/τριες που καθυστερούν κατά την προσέλευσή τους σε όλες τις διδακτικές ώρες, παίρνουν απουσία και δεν μπαίνουν στην τάξη.



  • Όταν  βρέχει ή κάνει πολύ κρύο, μετά από σχετική απόφαση της Διεύθυνσης, οι μαθητές/τριες κατευθύνονται στις τάξεις τους.


  • Η ΠΟΡΤΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΑ ΚΛΕΙΝΕΙ ΣΤΙΣ 9:00 π.μ.




  • Δεν επιτρέπεται η αυθαίρετη αποχώρηση από το σχολείο, χωρίς προηγούμενο σχετικό αίτημα που θα υποβάλει ο ίδιος ο κηδεμόνας τηλεφωνικά  και σχετική γραπτή άδεια εξόδου από την Διεύθυνση του Σχολείου.


  • Σε κάθε διάλειμμα , οι μαθητές/τριες βγαίνουν όλοι από την αίθουσα, ανοίγοντας προηγουμένως τα παράθυρα για να αεριστεί ο χώρος και ο καθηγητής κλειδώνει την πόρτα της αίθουσας.



  • Οι αίθουσες καθ’ όλη τη διάρκεια των διαλειμμάτων παραμένουν κλειδωμένες. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να αποχωρούν από τις τάξεις τους, μόλις χτυπήσει το κουδούνι του διαλείμματος και κατόπιν υποδείξεως του διδάσκοντος, έχοντας φροντίσει να πάρουν μαζί τους τα απαραίτητα για το διάλειμμα αντικείμενα.


  • Οι μαθητές/τριες κατά την ώρα των διαλειμμάτων κατεβαίνουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Σε περίπτωση που η παραμονή τους στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου κατά την ώρα του διαλείμματος κριθεί απαραίτητη, σέβονται τον χώρο και τις υποδείξεις των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.


  1. Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ


  • Οι μαθητές/τριες  οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς τους  καθηγητές  αλλά και τους συμμαθητές τους.


  • Τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών,  θα επιλύονται με τη διαμεσολάβηση του καθηγητή που τυχόν παραβρίσκεται και στη συνέχεια, σε περίπτωση αδυναμίας συνεννόησης με την παρέμβαση της Διεύθυνσης του Σχολείου.


  • Δεν επιτρέπεται για οποιοδήποτε λόγο η χειροδικία, οι χειρονομίες, οι βωμολοχίες, οι προσβολές και γενικά οποιαδήποτε συμπεριφορά υποβαθμίζει την ανθρώπινη προσωπικότητα.


  • Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μη ρυπαίνουν το σχολικό χώρο αλλά και να σέβονται  τη  σχολική περιουσία, δηλαδή τα εποπτικά μέσα και τη λοιπή  υλικοτεχνική υποδομή. Φθορές, ζημίες, κακή χρήση, έλλειψη συντήρησης της  περιουσίας του σχολείου πρακτικά αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες  του σχολείου και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της  δημόσιας περιουσίας.


  • Μαθητής/τρια που θα προκαλέσει ζημιά η κάποια φθορά, εκτός των πειθαρχικών επιπτώσεων θα βαρύνεται με τα έξοδα αποκατάστασης της ζημιάς. Σε περίπτωση που οι υπαίτιοι είναι άγνωστοι, το κόστος αποκατάστασης θα βαρύνει ισόποσα όλους τους μαθητές/τριες του τμήματος ή της μαθητικής κοινότητας, αν πρόκειται για κοινόχρηστο χώρο.

  • Η χρήση των κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών που διαθέτουν συστήματα επεξεργασίας ήχου και εικόνας απαγορεύεται ρητά στο χώρο του σχολείου, σύμφωνα  με σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ( Εγκύκλιος: Φ25/103373/Δ1/22-06-2018).


  • Απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του σχολείου, σε όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ( ΦΕΚ129/τ.α/2018)



  • Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση καφέ και αλκοολούχων ποτών σε όλο το χώρο του σχολείου.


  • Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφίμων, ποτών και ροφημάτων, μέσα στις τάξεις και τα εργαστήρια. Στα εργαστήρια απαγορεύεται και η κατανάλωση νερού.


  • Η ενδυμασία των μαθητών/τριών πρέπει να είναι ευπρεπής.


  • Δεν επιτρέπεται κατά την διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, η επικοινωνία των μαθητών/τριών, με άτομα ξένα προς τη σχολική κοινότητα, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του εφημερεύοντος καθηγητή.


  • Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική  συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική  περιουσία, στο συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της  λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.



  1. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ


  • Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας


Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.


  • Φοίτηση


  • Η φοίτηση των μαθητών/τριών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι απουσίες των μαθητών/τριών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία,  είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια.


  • Ο  Γονέας-Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη, τακτική και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή/τρια,  αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή/τρια στο σχολείο.



  • Θα ήταν σκόπιμο ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας να προσέρχεται στο σχολείο για την τακτική ενημέρωσή του σχετικά με την  επίδοση, επιμέλεια, φοίτηση και συμπεριφορά του μαθητή/τριας σύμφωνα με το Πρόγραμμα Ενημέρωσης των Κηδεμόνων που ανακοινώνεται από το σχολείο στην αρχή του  διδακτικού έτους και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.





  1. Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής

  • Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών

  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.

  • Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς



Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση −διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ' επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:

  • Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.

  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους.

  • Συμβάλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.

  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.

  • Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

  • Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και να διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης

  • Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

  • Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.

  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

  • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

  • Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.

  • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.

  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.


Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ' αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση



  1. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ



Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών



Ο/Η Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.



ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

1η Διδακτική ώρα 08:25 - 09:10

2η Διδακτική ώρα 09:20 - 10:05

3η Διδακτική ώρα 10:15 - 11:00

4η Διδακτική ώρα 11:10 - 11:55

5η Διδακτική ώρα 12:00 - 12:45

6η Διδακτική ώρα 12:50 - 13:30

7η Διδακτική ώρα 13:35 - 14:15





   

Επισκέπτες  

6.png8.png2.png6.png1.png
Σήμερα3
Χθές3
Εβδομάδα19
Μήνας14
Σύνολικά68261

Πληροφορίες Επισκέπτη

  • Διεύθυνση IP 10.2.31.12
  • Φυλλομετρητής Mozilla
  • Έκδοση 5.0
  • Λειτουργικό unknown

Συνδεδεμένοι Χρήστες

1
ενεργοί

Κυριακή, 05 Μαΐου 2024 17:09
Powered by CoalaWeb
   
© 2014-2023 ΕΠΑΛ Ιστιαίας